Handledarkurser

Halmstad och Hylte

Välkommen att anmäla dig till våra handledarkurser på respektive ort. Både elev och handledare ska gå kursen (om den inte gjorts tidigare inom 5 år).
För att bli handledare så måste du ha fyllt 24 år och ha ett giltigt körkort från Sverige eller annat EES-land.

English: Please note that the course is held in Swedish only! If you don't understand Swedish fluently, bring someone to translate for you. If you don't bring a translator we can not let you attend the course. No return of money if we can not complete the course because of the language.

PRIS: 495 kr/person inkl. handledarboken.

Kom ihåg att även skicka in din ansökan om handledarskap till Transportstyrelsen (en per handledare), samt att ansöka om körkortstillstånd till eleven (ansökan om körkortstillstånd grupp 1 + syntest hos optiker/trafikskola)

Vi reserverar oss för att det blir fullbokat, så var ute i god tid med din anmälan.
Vi reserverar oss för att kursen kan bli inställd p.g.a sjukdom eller för få anmälningar.

OBS! Dyker du upp senare än 20 minuter efter att kursen börjat kan du inte vara med på kursen utan får boka om och betala för en ny kurs, så se till att dyka upp i god tid. Gärna 15 min innan kursstart för att uppvisa legitimation.

Kurserna hålls på lördagar kl 09.00 - 12.30, 1 ggn/månad/ort

Boka handledarkurs direkt

Den 1 sep 2010, slopades kravet på att elev och handledare måste genomgå introduktionsutbildning tillsammans. Både handledare och elev måste dock, precis som tidigare, ha gått introduktionsutbildningen för att få övningsköra privat.

Handledarkursen är giltig i fem år och du behöver alltså inte gå om kursen om den fortfarande är giltig. Handledaren behöver dock ansöka om nytt handledarskap för varje enskild elev.

Om du godkänts som handledare för en elev före den första februari 2012 gäller det godkännandet för just den eleven utan tidsbegränsning, förutsatt att ditt körkort inte återkallas. Ska du köra med en ny elev behöver du gå en ny handledarkurs och ansöka om handledarskap för den eleven.

Mer information, klicka här

Ring oss gärna! 035-10 32 00